Tin Besar

Tin Tong

Rabu, 17 November 2010

10 Zulhijjah 1431 Hijrah

Sebagai seorang Muslim, tarikh ni juga pasti ditunggu-tunggu oleh insan yang bergelar Muslim ataupun Islam. Biasanya, tarikh ni sinonim dengan Hari Raya Qurban dan Aidil Adha. Namun, ada segelintir umat Islam yang masih tidak tahu tarikh ini. Alangkah terkejutnya di zaman kini, umat Islam terkadang ada yang sampai terlupa tarikh-tarikh penting sebegini. Yang pelik pulak tu, 1 Syawal setiap tahun ingat, tapi 10 Zulhijjah tak ingat. Ishk... ishk... Pada yang ingat 1 Syawal tu, kira baguslah jugak dari tak ingat langsung. Walaupun mungkin mereka pun, masih lupa pun, tahun hijrahnya ni pun. Hmm, bagaimana ya, kita sebagai generasi muda hari ni mampu menghidupkan kembali Takwim Islam? Sama-samalah kita berfikir sejenak sebelum otak menjadi benak.




Di kesempatan teman menyelami alam maya ni, teman ingin menghembuskan Marhaban Ya Aidil Adha. Ya Marhaban... Jua pada seluruh manusia yang kenal teman, teman ingin hembuskan Salam Qurban pada semua. Jua tak tertinggal pada Tin Tong teman di blog ni, syukran yah! Sebab kamu semua, yang dah mencecah 43 setakat ni, telah bersama... menyokong dan mengimarahkan blog yang mikro ini. Terima kasih dan bersama kita hayati erti Aidil Adha itu sendiri.

1 ulasan :

4umyfans berkata...

BUJANG SUSAH < terima kasih teman ucapkan pada kamu... moga-moga, blog kita dapat dimanfaatkan oleh masyarakat seluruhnya.

Tin Klik-Kluk