Tin Besar

Tin Tong

Jumaat, 24 Ogos 2012

"Lost" Karya Kedua Cik Fatin Danea

Apa khabar sidang pembaca sekalian? Masih bersama juadah rendang kerang? Atau lemang dari Warung Pak Jabit? Haha. Baguslah kalau begitu.

Dalam kamu gembira-gembira ni, jangan lupa bagi makan kat kucing-kucing jalanan tu ya? Pada ayam-ayam di kampung tu, dan kalau pada haiwan-haiwan kita boleh beri, apatah lagi manusia. Kongsikan makanan dan juadah raya kita pada teman-teman yang kurang berkemampuan. Sekurang-kurangnya, mereka rasa gembira dan kita rasa tenang dalam hati, Subhanallah....

RKI ku sayang pun aduii terr, you ni kan... 
silalu ini macam tau melalut nye punn....

Dei macha.... cakap terus kasi selesai lah dei....

Haha. Sabar Pak Ah Chai, Abang Kalishnath.... Bertenang. Takkan tak kenal lagi teman? Jemput makan Kurma Daging Kambing dan Ayam Golek Madu. Pasti sudah tenang punyalah orang-orang yang bertandang ke Taman RKI ni. 

Untuk memendekkan cerita, teman nak beritahu sesuatu. Cik Fatin Danea kita, sudah siapkan sebuah lagi hasil karyanya tak lama beberapa bulan yang lalu. Kali ini, masih karya berbentuk filem pendek, berjudul "Lost" dalam genre psiko. 

Pengarahnya mestilah Cik Fatin Danea dan kali ini saya masih bertugas sebagai Penerbit dan pada masa yang sama, sebagai Penolong Pengarah. Jujurnya, teman nak beritahu mengkome ni bahawa memang karya kali ini lebih mencabar. Mencabar dari segi mental, fizikal dan critikal thinking kita sebagai krew produksi dan juga penerbit itu sendiri.

Kalau dalam filpen (filem pendeklah ya) Send Your Heart to Me (SYHTM) dulu, kami alami dugaan lakukan penggambaran ketika bulan Ramadhan 1432H yang lalu serta berbagai-bagai lagi dugaan, tapi kali ini tidaklah penggambarannya di bulan puasa. Cuma biasalah, setiap produksi, ada ujiannya. Kos juga meningkat daripada filpen pertama dan kedua ini. 

Kawan, berapa duit labur?

Dei macha, berapa kosnya?

Untuk kosnya, biarlah pihak Blackroses Production saja yang tahu. Ini adalah bagus bagi pihak produksi untuk lebih bersedia dalam pos-produksi yang akan datang. Sangat syukur, sebab kita dah siapkan filpen ini. Congrats guys! All of you did a great job! Alhamdulillah, segalanya sudah selesai. 
 
Jadi, mari kita tonton Trailer Filem Pendek "Lost" ini. Salam Lebaran ya.Tengok trailer sambil makan ketupat dan minum jus kurma.  :D

2 ulasan :

Elie Lily berkata...

Aten dah cuba macam2.. insyaAllah beliau bakal bersinar satu hari nanti. ;)

4umyfans berkata...

Elie Lily < benar kata kamu tu hai elie. Moga-moga dia berjaya, Aamiin....

Tin Klik-Kluk