Tin Besar

Tin Tong

Isnin, 8 Oktober 2012

Pulangnya Langkah Kembara

Assalamualaikum kepada semua insan yang rindunya dalam.

RKI sudah pulang dalam penemuan baru, mencari nilai sebuah kehidupan. Hadirin sekalian, yang menjengah Ruangan Konklusi Idea ini, sekembalinya hamba dalam perjalanan kembara tempoh hari, sungguh banyak rasa dan warna kian mengalir terus ke jiwa dan sanubari.

Kesungguhan dalam usaha mengenal diri daripada aspek kehidupan menjadi pemangkin kepada perjalanan kembara yang tak bertepian. Kalau diikutkan jiwa dan raga, teringin rasanya untuk lakukan projek kemanusiaan sendiri, atau kata tepatnya kembara solo dalam konteks mencari makna, suasana, manifestasi alam sekitar dan pelbagai ragam serta peragai makhluk-makhluk Tuhan.

Maafkan teman ya, kamu semua. Tulisan kali ni menggunakan frasa yang lebih membuatkan kamu semua berkerut dahi. Ini adalah rasa dan ilham yang lahir setelah teman pulangnya daripada langkah kembara, baru-baru ini.

Bagi kamu sekaliannya, teman ucapkan salam rindu kerana pastinya ada insan-insan yang tertunggu-tunggu tulisan teman yang tak secanggih tokoh-tokoh ternama. Betapa pun, teman harap, teman dapat rajinkan diri untuk terus menulis dan berkongsi di Taman RKI yang indah permai penuh ladybird ini.

Jom, kita pulang ke desa nun permai. (tiba-tiba. huhu)

Tiada ulasan :

Tin Klik-Kluk