Tin Besar

Tin Tong

Sabtu, 18 Ogos 2012

Allah Maha Besar dan Maha Agong

Allahu Akbar.... Allahu Akbar.... Allahu Akbar.....
Allahu Akbar walillah hilhamd.....

Segala puji-pujian bagi Allah, Tuhan semesta alam. Yang telah menciptakan kita daripada tiada kepada ada dan pengakhiran kita akan kembali padaNya.... Tiada yang layak dikatakan melainkan Maha Suci Allah Azza Wa Jalla. Sidang penonton sekalian, (ceewahh. terasa bagai sudah menjadi personaliti Tv Al Hijrah) hari ini saya ingin membawa kamu semua kepada rasa dan kecintaan pada Tuhan.

Selagi mana nyawa dikandung badan, saya akan terus-terusan berkongsi kemanisan hubungan kasih kita dengan Sang Pencinta Kita. Ya, Dialah Allah, Raja segala makhluk. Sidang penonton.... lebih sesuai saya katakan sidang pembaca, RKI amat bertuah kerana dapat merasai kemanisan sebenar Ramadhan kali ini. Sehingga apa? Sehingga teman merasakan kehibaan pabila menyedari Ramadhan sudahpun berlabuh pergi meninggalkan kita.

Buat yang sedar ataupun tidak, Ramadhan bagi 1433H ini hanyalah 29 hari saja kita lalui. Bagi teman, kerinduan pada Ramadhan itu masih lagi difikiran. Apatah lagi merasakan sangat kerdil dengan Allah. Untuk pengetahuan semua, sangat banyak kenangan manis, kejutan, dan segalanya yang miracle teman kecapi bagi Al-Mubarak kali ini. Allah tu sangat sweet kan? Sangat indah.

Teman rasa makin bertambah sayang pada Allah. Saat teman mencari-cari mana semangat teman yang sudah hilang mencari redha Allah, Allah bagi hadiah. Hadiah bonanza buat teman. Allah.... rasanya tak tergambar dalam tulisan di sini. Teman tak terasa nak cakap panjang, (walaupun dah terpanjang kata, sudah) namun hanya ingin kongsikan kecintaan pada Kekasih Abadi kita, Allah.

Marilah memperbanyakkan takbir padaNya.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150976202251612&set=a.466868491611.253845.247020686611&type=1&theater

kredit buat saudara Sham Kamikaze. teks takbir itu dia sebarkan. 

Taqabbalallahu minna wa minkum. (Semoga Allah menerima amal kami dan kalian)

Tak lupa teman nak sampaikan, Salam Lebaran buat kamu semua yang sudi membaca blog teman yang selalu bersawang ni. Ingat, raya raya jugak, makan serunding memang seronok kalau dipadankan dengan minum air jus laici, tapi pastikan kamu jangan kembung perut. Boleh?
Senyum selagi kita bernyawa.  :D

Tiada ulasan :

Tin Klik-Kluk