Tin Besar

Tin Tong

Rabu, 18 Februari 2015

Chinese New Year dah dekat

Perayaan di Malaysia sekali lagi menjadi meriah dengan rakan-rakan yang berbangsa Cina kita menyambut tahun baru mereka, tidak lama lagi. Selamat bercuti ya! Disebabkan lebuh raya dan jalan-jalan utama bakal sibuk menjelang cuti ini, maka RKI nak cadangkan bahawa kamu semua ikutlah jadual perancangan yang disediakan oleh pihak PLUS. Sekurang-kurangnya, dapatlah kita hadiahkan sikit usaha kita untuk membantu bagi melancarkan perjalanan. Atau pun, pakat ramai-ramai pulang menaiki kenderaan awam, bas, keretapi, atau car pooling, pasti kegembiraan sama dikongsi.

Dalam menuju penghujung bulan, Taman RKI masih lagi dalam proses penambah baikan. Almaklumlah, blog ni sudah kurang aktif, malah tidak ada perkongsian yang menarik lagi membuka minda daripada teman untuk kamu semua. Maafkan teman kerana 'rasa' itu sudah lama berlalu, rasa menulis dan berkongsi melalui blog ini. Hal ini kerana mungkin kegirangan menulis sudah terhakis.

Apa-apa pun, walau jarang sekali menulis di Ruangan Konklusi Idea ini, amatlah diharapkan bahawa, paling tidak pun, sebulan teman dapat coretkan 3 ke 4 entry, agar pembaca atau peminat blog ini (kalau ada) dapat menikmati bahan bacaan baru.

Semalam dapat berita daripada seorang kenalan tentang peluang untuk jadi volunteer. Esok malam pula teman akan mulakan sesi kembara hikmah selama 3 hari bersama saudara-saudara yang lain. Dan, malam ini, teman sempat dihubungi oleh rakan dalam membincangkan tentang perniagaan kecil-kecilan. Harapnya, semoga Allah melancarkan semua urusan baik buat kalian semua, kawan-kawan, kenalan, insan-insan yang disayang dan menyayangi teman, serta buat diri RKI juga.

Selamat bercuti, 
ada rezeki, 
jangan lupa kongsi.

Tiada ulasan :

Tin Klik-Kluk