Tin Besar

Tin Tong

Isnin, 23 Mei 2011

Review Nur Kasih The Movie

Salam kepada kamu semua.
Kali ni, teman nak bagi review ataupun kata seertinya komen
mahupun yang seerti-ertinya berkaitan drama yang pernah
menjadi fenomena rakyat Malaysia kita tercinta ini.
Filem Nur Kasih The Movie. Hasil kreatif penulis skrip,
Mira Mustaffa dan garapan pengarah yang mencintai
shot-shot permandangan indah, Khabir Bhatia.
Atas permintaan ramai, dan juga atas tanggungjawab insan
seni, Khabir Bhatia sekali lagi menerajui Nur Kasih di bawah
terbitan bersama Grand Brilliance, Film Scape Sdn. Bhd.
dan Viden Sdn. Bhd.

Poster Nur Kasih The Movie.
Kredit pada budiey.com

Filem ini berjaya membuat penonton seperti teman tersentuh
dengan jalan cerita dan dialog-dialog yang mendorong
masyarakat Islam kita supaya kembali ke jalan yang
diredhai Tuhan. Gandingan mantap watak-watak seperti
Aidil, Adam dan Nur sudah cukup membuatkan penonton terpaku
menunggu cerita ini sehingga ke akhirnya.
Teman suka cara pengarah ambil shot-shot
permandangan yang membuatkan kita rasa sungguh kerdil berada
di bumi Allah ini. Syabas buat pengarah dan krew-krew produksinya.

Antara sebahagian babak dalam filem ini.

Dalam kehebatan setiap filem, pasti ada kelemahan
dan kekurangannya. Yang kurangnya adalah tang babak
letup-letup tu. CGI nya agak kurang halus, tapi bagi teman,
teman faham.... Mungkin pengarah dah usaha sehabis
baik mencari editor CGI yang power power rangers punya.
Selain itu, ada lagi beberapa kekurangan yang teman pun
dah tak ingat, sebab layan sangat ceritanya pun.... hahhaiii....

Antara pelakon-pelakon filem Nur Kasih The Movie.
Kredit pada Blog Murni Atheerah Hamzah.


Tapi tak dinafikan, teman amat suka filem ini. Habis
terleleh jugalah air mata lelaki sejati teman ni. heEeee....
Nak buat macam mana kan, teman faham dan jiwai sangat
watak Aidil, yang abangnya tu kan? kan?
Teman paling suka dialog ni,

"setiap ujian adalah peluang kita mendekatkan diri dengan Allah..."

Memang power rangers lah si penulis skrip filem ini.
Sekali lagi tahniah dan syabas buat Mira Mustaffa serta
Khabir Bhatia dan krew tenaga produksi Nur Kasih The Movie.
Semoga kamu semua yang tak tengok filem ini pergilah
serbu-serbu panggung wayang kita tu
biar sampai overload
ya.


Ate kamu dah nengok filem ni? Ce ceghite, ce ceghite....


teman bagi 4**** (heEee....)

6 ulasan :

Aimi Amira berkata...

gilalah, sampai menangis.

4umyfans berkata...

aimi amira < kamu tak percaya meyh?

cik azeya berkata...

betol2 menjiwai filem ni. bagus! :)

Doktor Love berkata...

Abg, Nur akan cari abg walau dimana abg berada. (aicececehhh.... org tu terlalu mghayati filem ini.)

4umyfans berkata...

cik azeya < ya! teman menjiwainya. kamu?

4umyfans berkata...

Doktor Love < wahh! hafal skripnya. yeayy!

Tin Klik-Kluk