Tin Besar

Tin Tong

Selasa, 31 Mac 2015

Pesan-pesanan

Dalam kekalutan nak menghadapi GST, RKI sarankan kita banyak-banyak beristighfar dan telan air liur seketika. Biasalah, semakin hari, kehidupan semakin menghimpit. Cabaran makin bertingkat, ganjaran makin berkat kan? Itupun seandainya kita melalui semua ujian-ujian ini dengan lapang hati. Andai sebaliknya, tidaklah kamu merasakan berkatnya melalui hidup nanti.

Dalam kekalutan ini jugalah suka teman nak sampaikan pada kamu semua supaya berhati-hati dalam membeli barang. Biar makan masa semak harga daripada menyesal tak sudah dengan pembayaran yang dah dibuat. Bukan apa, cuma berpesan. Pesan pada yang sudi dipesan.

Dalam kekalutan yang makin bertambah nanti, disarankan supaya banyaklah kita minum air kosong dan makan nasi bujang ataupun nasi tongkol serta melakukan slow jog sebelum mentari menjengah kulit tubuh kita. Hal ini demikian supaya kita akan kekal sihat, segar dan bertenaga dalam menjalani kehidupan seharian ditemani kicauan burung nan indah, deruan kenderaan bermotor dan senyuman yang masih dilatih ukirannya.

Jom, berlatih.

Tiada ulasan :

Tin Klik-Kluk